8.01.2009

Orang yang meninggalkan solat

Telah diriwayatkan bahawa seorang perempuan dari Bani Israel datang bertemu nabi Musa a.s. berkata ia: Wahai Rasullallah: Aku telah lakukan dosa yg dosa itu adalah dosa besar dan sesungguhnya aku sudah bertaubat kepada Allah,tolonglah berdoa kpd Allah supaya Dia ampunkan dosaku dan menerima taubatku dan berkata musa a.s: Apa dosamu??
Perempuan itu berkata: Wahai nabi Allah,sesungguhnya aku telah berzina dan aku telah lahirkan anak laki lalu aku membunuhnya,dan berkata musa a.s: Keluar kamu wahai penzina supaya tidak turun api dari langit yang akan bakar kami bersama,perempuan tersebut keluar dari sisinya dalam keadaan hancur hatinya,dan Jibril turun a.s. dan berkata: Wahai musa Allah berkata kepada kau: Kenapa kau menolak permintaan taubatnya wahai musa,tidakkah kau bertemu lebih teruk darinya? Berkata musa:wahai jibril siapa yg lebih jahat darinya ? Berkata:Orang yang meninggalakan solat dgn sengaja.

Ya akhi,ya ukhti,sedarlah sebelum terlambat,jagalah solat antum smua..
Ingat Allah,nescaya Dia akan mengingati kamu..

No comments:

Post a Comment