8.25.2009

Tawassulku dengan nama-nama-Mu

Ya Ghaffar
Aku memohon keluasan maghfirah-Mu
Agar Engkau ampunkan aku
Dari segala al-mubiqat yang telah ku lakukan
Atas semua tindakanku yang melampaui batas
Sungguh, pintu taubat-Mu sentiasa terbuka luas
Maka, kekalkanlah aku dalam taubat

Ya Hadi
Berikanlah aku petunjuk menuju redha-Mu
Kurniakanlah aku dengan keteguhan taufiq wa istiqamah
Dalam mentakwinkan diriku yang sememangnya lemah
Semoga menjadi muslimah cerdik yang solehah
Yang memiliki sifat-sifat mahmudah

Ya Muhaimin
Yang Maha Pemelihara
Peliharalah aku daripada fitnah duniawi
Samada di langit atau di bumi
Jadikanlah aku wanita suci lagi terpelihara di sisi-Mu
Lindungilah aku daripada ar-rijal yang belum lagi halal buatku

Ya Basith
Lapangkanlah hati dan fikiranku dari kebuntuan
Tiupkanlah ke dalam rohku akan ketenangan
Titipkanlah jiwaku dengan ketegasan
Agar aku beroleh keredhaan yang berkekalan

Ya Wadud
Jadikanlah cinta-Mu lebih ku raja' dan ku puja
Yang disusuli pula dengan cinta Rasulullah
Moga cinta insani yang bakal dikecapi itu nanti
Akan meningkatkan ketaqwaan dan pengabdian diri
Dalam memenuhi tuntutan rohani menuju Ilahi


No comments:

Post a Comment